O zi în București

Azi am avut mai multe treburi de rezolvat prin oraș așa că vrând nevrând am ieșit la plimbare. Normal că m-am uitat și eu la televizor ca tot românul să aud ce spun aleșii noștrii, și am aflat că bulevardele ar fi prioritare, dar Zapadacă se curăță și trotuare și așa mai departe. Povestea clasică și frumoasă pe care o tot auzim. Am auzit și că se împrăștie material antiderapant, că sunt zeci și sute de utilaje și mii de oameni puși pe treabă să curețe orașul.

Și cum vă spuneam, după ce m-am uitat la televizor m-am hotărât să pornesc la drum, că dacă am auzit eu că sunt atâția oameni care fac și dreg prin oraș, nu poate să se circule chiar așa de rău.

Așadar pe la ora 12 am ieșit din scara blocului, cu fetița mea în brațe, am înaintat pe trotuarul curățat, cu un strat al zăpezii între 5 – 20 de cm, parcă înțelesesem că la munte urma să fie strat de 20 cm, eh, probabil nu am înțeles eu bine. Ajuns în capătul blocului am apucat-o pe straduța fără trotuat, pe unde părea că trecuse ceva utilaj cu lamă, am făcut un pic de echilibristică pe gheață am trecut prin mocirlă și am schimbat din nou direcția ajungând în spatele blocului, pe străduța unde era parcată mașina. Trebuie menționat că de la ultima ninsoare pe aici nu a trecut nici un utilaj. Așa că am înaintat prin zăpadă până la mașina.

Pus copilul în mașina, pornit motor, curațat geamurile și mașina de zăpadă, așteptat soție.

Și am pornit la drum pe străduțele dintre blocuri, unde pe carosabil avem un strat al zăpezii între 3 și 10 cm, gheață la mal și pe alocuri pod de gheață. Intrăm pe Bd-ul. Timișoara! Destul de curat, nu avem decât un strat de mâzgă. Acum normal că nu este perfect, avem la dispoziție jumate din banda unu și cam trei sferturi din banda trei, dar ne descurcăm. Hmmm! Ambuteiaj! Ce se întâmplă? Aaaa, se incarcă zăpada munții de zăpadă de la ultima ninsoare. Da, păi acum este momentul potrivit. Ce alt moment mai bun decât atunci când a început să ningă din nou.

Și uite că ajungem în față la Dedeman. Offf, se vede treaba că din cauza drumurilor înzăpezite, cei de la Dedeman nu au prins lopeți și nici sare, în dreptul magazinul este patinoar. A stai, că pe pationar măcăr se mai dă zăpada la o parte. În parcare la Selgros e mai bine, avem doar un pic de zăpadă și ceva mâzgă. Parcă mai merge!

Ne întoarcem acasă, las fetele și pornesc din nou la drum:

  • Drumul Taberei – binișor – un pic de zăpadă, un pic de mâzgă
  • Drumul Sării – merge – un pic de zăpadă, un pic de mâzgă, drumul îngustat
  • Marinescu Constantin – AU! – zăpadă cu gheață sub ea – un scurt derapaj, SUUUUUPER!
  • Mihail Sebastian – AOLEU! – zăpadă cu gheață sub ea, patinaj artistic.
  • Calea Ferentari – AU! – zăpadă presărată pe alocuri cu gheață, ambuteiaj, altă firmă s-a gândit să adune munții de zăpadă.
  • Toporași – AU! – zăpadă presărată pe alocuri cu gheață
  • Giurgiului – AU! – zăpadă presărată pe alocuri cu gheață

Intrăm pe străduța din spatele blocului, pod de gheață cu șleauri de gheață.

Schimbare de șofer.

În spate este mai rău, muuult mai rău! Cobor la Tineretului și zic să fac o plimbare pe jos până la Unirii. Pe trotuar avem 5 – 20 cm de zăpadă pe alocuri cu gheață. Atenție la traversarea străduțele, gheață multă și de calitate.

În dreptul magazinului Unirea, trotuarul este în mare parte curățat, bine acum să nu vă imaginați că este ca vara. În București curățat înseamnă că nu aluneci, dar în schimb e plin de mizerie (mizerie = zăpadă topită amestecată cu praful orașului și tot felul de alte porcării = YUK!). O iau printre străduțele din spatele magazinului Cocor. Mare greșeală! Pe trotuar nu se poate merge că s-a depozitat zăpada care probabil a căzut la ultima ninsoare. Pe carosabil se poate merge CU ATENȚIE! Șleaurile au zăpadă cu gheață sub ele, mijlocul are zăpadă afânată – minim 15 cm. Pe trotuarul aferent Bd-ului. Corneliu Coposu zăpadă pe alocuri cu gheață. Vreau să intru într-un magazin de biciclete și mai mai să îmi rup picioarele pe gresia pusă pe treptele magazinului. În plus era și zăpadă pe trepte, că prima dată am crezut că e închis. Termin și aici treaba și pornesc spre P-ta Unirii. Înaintăm cu atenție prin zăpada cu gheață de pe trotuar, coborâm cu atenție treptele la metrou. Ajung pe peron, și pac oprește metroul. Nu e bun! Mi se arată un panou care indică ora la care vine următorul. Nice! Aștept vreo două minute, vine trenul, mă urc, destul de lejer, curat. Îmi place! Ajung la Politehnică. Ies de la metrou și mă îndrept către stația de troleibuz. Vine și acesta în timp ce ajungeam în stație, mă urc alunec pe fleoșcăiala depusă pe podeaua lucioasă, mă prind de bară și reușesc încă o dată să rămân în picioare. Dau să mă întorc spre ușă și încă o un șoc, șoferul troleibuzului 69 pare foarte grăbit așa că a plecat în trombă demonstrând încă o dată că vehiculele electrice au cel mai cel demaraj. Noroc că mă țineam de bară, sau nu, că aproape mi-am dislocat umărul. Șoferul claxonează nervos, niște vehicule ce semnalizau că fac dreapta să intre în parcarea încetiniseră în fața lui. Nici o problemă schimba un pic direcția, intră în banda doi fără să se asigure și trece razant (între oglinda vehiculelor și troleibuz cred că erau ~ 5 cm.) pe lângă vehiculele ce încercaseră să îl oprească din avânt. Revin spre banda unu, cu toate că se vedeau clar taxiurile oprite ca întotdeauna neregulamentar. Schimbă din nou brusc direcția de mers, îl evită pe primul, iar se întoarce spre banda unu și se îndreaptă amenințător către al doilea. Cred că tocmai prinsese un client și pleca de pe loc. Normal că regula de semnalizare nu se aplică și la taxiuri. Șoferul abil al troleibuzul nostru, face iar stânga, și depășește și acest taxi în mare viteză, trecând razant și pe lângă el. Se apropie stația! Oare nu oprește aici? Hâââm! Poate oprește după intersecție! Ține-te bineeee! Cu ambele mâini. Mama ce aderență au anvelopele acestui troleibuz. Nu credeam că mai poate să oprească în stație dar cu o frână bruscă a reușit. Mda… Încă o dată mi se confirmă, șoferii R.A.T.B. sunt cei mai inconștienți, cei mai nepăsători și cei mai nesimțiți șoferi din toată țara. Cred că la examenul de angajare întâi li se testează agresivitatea. Dacă nu sunt destul de agresive să reziste în K1, nu îi angajează. Eh, bine că am coborât și am scăpat cu toate membrele întregi. Trotuarul din dreptul AFI, nu se curăță decât la intrare, în rest, fiecare pentru el. Traversăm, și pe celălalt trotuar un alt patinoar.

Atenție! Bucureștiul prezintă un risc deosebit în această perioadă. Dacă trebuie să vă deplasați în această perioadă cel mai civilizat și sigur mijloc de transport este metroul!

Vouă cum vi se pare Bucureștiul?

2 thoughts on “O zi în București

  1. coca
    05/02/2012 at 01:32

    Mie nu mai mi se pare.
    Sa stii insa ca legea privind obligativitatea curatarii trotoarelor de catre asociatiile de proprietari,de catre agentii economici inca exista!
    Ma intreb insa de ce primariile nu aplica amenzi ?
    Ar incasa si bani ,ar face si trotoarul curat!
    Poate nu au nevoie de bani pe criza asta?
    Poate mizeaza pe bunul simt gospodaresc al bucurestenilor la sfirsit de saptamana?

  2. 05/02/2012 at 05:11

    Problema este una generala. Primariile nu isi fac treaba, particularii nu isi fac treaba, regiile de transport nu isi fac treaba. Pai cu atatea exemple pozitive tu vrei sa faca treaba asociatiile de proprietari? :))

Spune-ne parerea ta...