M-am dat cu un Genius

In urma cu aproximativ o luna de zile am avut ocazia sa ma dau cu o bicicleta full-suspension deosebita si anume un Scott Genius 730. Din pacate, nu am putut sa o incerc pe traseul ideal, intrucat timpul si bugetul nu imi permiteau, asa ca am dat o tura in padurea Comana, unde am luat-o la rand pe mai toate potecile.

Am inceput cu drumul de macadam, am continuat cu poteci single-trail pe pamant, am trecut peste radacini, printr-un parau, am urcat si am coborat pe diferite trasee… dar mai bine sa va povestesc un pic despre bicicleta.

Este o bicicleta de all-mountain numai buna de mers pe cele mai accidentate trasee montane, cu un cadru din aluminiu si suspensii atat pe fata cat si pe spate. Rotile au diametrul de 27,5″, fiind echipate cu anvelope Schwalbe Nobby Nic. Este a doua bicicleta cu roti de 27,5″ pe care o incerc, prima fiind un hardtail. Cum, personal, 29’erele mi se par “cam mari”, incep sa cred, tot mai mult, ca 27,5″ este compromisul ideal intre 26″ si 29″. Bicicleta pe care am testat-o era echipata cu transmisie Shimano: lant, pinioane, angrenaj, schimbator fata XT, iar pe spate schimatorul era XTR; si frane Shimano XT.

Pentru cei ce nu stiu, Comana ofera o varietate mare de trasee, pentru o padure aflata in apropierea Bucurestiului, avand atat drumuri largi, acoperite cu macadam, dar si poteci inguste prin padure. Tot aici putem gasi cateva pante destul de abrupte, chiar daca nu sunt foarte lungi. Asadar, am avut posibilitatea sa vad cum se descurca atat pe urcari cat si pe coborari.

Furca si socul au trei setari diferite: Climb – urcare, Trail – poteca, Descent – coborare (CTD) ce pot fi controlate prin maneta TwinLoc specifica bicicletelor de munte Scott. Dealtfel, acesta este unul dintre aspectele pe care le-am apreciat foarte mult la aceasta bicicleta, maneta TwinLoc impreuna cu socul si furca fac din aceasta bicicleta una foarte versatila, care poate trece de la o setare la alta foarte repede.

This slideshow requires JavaScript.

Asadar, cu toate ca bicicleta isi arata adevarata valoare pe coborari si singletrailuri, se descurca foarte bine si cand vine vorba de urcari.

Un singur lucru regret dupa aceasta experienta: faptul ca nu am apucat sa o incerc pe un veritabil traseu montan.