Trecutul si viitorul F.R.C.

Nu am pretentia ca as cunoaste istoria ciclismului in Romania, dar asta, probabil, si datorita faptului ca nici pe cei din sleahta care a condus Federatia de Ciclism nu ii interesa acest aspect. Nu stiu ce ma asteptam sa gasesc cand am intrat pentru prima data in biroul F.R.C., dar, la prima vedere, nu era nimic care sa aduca aminte despre rezultatele interne sau internationale din acest sport. Poate ma asteptam sa vad o vitrina plina cu trofee, un perete comemorativ cu fotografii ale unor fosti ciclisti de renume, poate ma asteptam sa gasesc macar o roata sau o fotografie a unei biciclete in acel birou, dar, din pacate, nu am gasit nici macar un rastel de biciclete in fata ministerului. Nu am fost pe bicicleta la minister ziele astea in care am participat la opisarea actelor, dar au fost colegi care au venit pe bicicleta si au lasat-o legata de un stalp in fata ministerului.

This slideshow requires JavaScript.

Prea multe despre ce am vazut acolo nu mai am sa va spun, in afara de ce am spus in articolul precedent. Cred ca s-ar putea scrie un roman sau, mai bin,e cred ca s-ar putea face o telenovela doar din ce am aflat in aceste cateva zile pe care le-am petrecut in biroul federatiei printre hartii ingalbenite de vreme sau mazgalite de copii. Da, chiar am gasit astfel de hartii: se pare ca era un lucru obisnuit sa se tina evidenta cheltuielilor pe caiete dictando sau de matematica. Pe coperta unui astfel de caiet scria “Registru de casa”, iar in interior pe prima pagina gaseai un desen mazgalit probabil de un copil, in timp ce pe a doua pagina erau trecute niste sume, a treia pagina, precum si urmatoarele lipseau, intrucat fusesera rupte. Dar nu cred ca are rost sa mai vorbesc despre mizeria pe care am vazut-o acolo. Eu zic ca ar fi bine sa inchidem acest capitol din trecutul negru sau inexistent al ciclismului din Romania si sa deschidem o fereastra catre viitor.

Vazand mobilizarea oamenilor in aceste zile, sunt increzator ca exista printre ei oameni care vor aduce multe schimbari in bine in acest sport. Si nu ai cum sa nu fii optimist cand ii vezi muncind cot la cot pentru o cauza comuna: presedinti de cluburi, sportivi de performanta, campioni, sporitivi amatori, juniori, patroni de magazine, antrenori, s.a.m.d. Mi-a placut faptul ca intre toti acesti oameni nu au exista bariere de nici un fel. Idiferent de nivelul lor sau de provenienta, toti isi vedeau de treaba.  Pe multi dintre ei nu i-am intalnit pana acum si nu ii cunosteam, dar cred ca toti merita in egala masura respectul nostru, al tuturor. Din pacate, nu stiu cum ii cheama pe fiecare dar ii stiu de unde “provin”. Am recunoscut oameni de la echipele: Drinkteam, Guerribike, Nomad, Petrolul, ProCycling, Smartatletic, Tusnad, de la magazinele Bicishop si Surmont si de la importatorul Extreme Riders Distribution.

Acesti oameni au facut voluntariat! Adica au renuntat la timpul lor liber, sau si-au luat liber de la servici, sau au inchis magazinul, sau au renuntat la antrenamente, sau au amanat intalniri de afaceri pentru a da o mana de ajutor.

Aseara, dupa multe intalniri si discutii, Ministerul Tineretului si Sportului a dat verdictul referitor la sedinta Consiliului de Administratie al Federatiei Romane de Ciclism din data de 12 noiembrii a.c. In comunicarea primita din partea M.T.S. se arata ca sedinta respectiva a fost nestatura si, prin urmare, toate deciziile luate in cadrul sau sunt nule.

25 thoughts on “Trecutul si viitorul F.R.C.

  1. Ionut
    29/11/2013 at 17:39

    Va salut,
    As avea si eu o intrebare, in ce calitate ati participat dumneavoastra alaturi de celalalte persoane de la magazine si echipe de amatori la acesto control? Actele de acolo sunt disponibile pentru oricine?

    1. 29/11/2013 at 18:03

      Am participat la cererea presedintelui federatiei, in comisia care a fost constituita in vederea opisarii actelor

  2. Ionut
    29/11/2013 at 18:16

    Am dedus acest lucru, insa nu inteleg pe ce baza a fost constituita aceasta comisie.
    Sigur intr-un sistem democratic cineva nu poate sa adune persoane cu mai multa sau mai putina experienta in ciclism si sa le puna la dispozitie acte pe care apoi sa le scoata din evidente, fie el si presedinte.
    Mai e un lucru neclar, care este interesul acestor persoane? ciclisti de agrement, comerciani si observatori? Ce anume ii priveste pe ei la FRC?

    1. Cristian
      29/11/2013 at 19:57

      Ionut

      Iti raspund eu Cristian unul din oamenii care au fost acolo. Ce trebuie sa intelegi tu mister Ionut este ca oamenii care au fost acolo au multi dintre ei legaturi cu ciclismul si nu cu bugetele pentru federatie. Mai pe intelesul tau, exista oameni pe acest pamant care mai cred si in bine, mai cred ca munca lor inseamna ceva si ca adevarul trebuie sa iasa la iveala. Pe ce baza sau nebaza s-a facut comisia nu e treaba ta si nici a noastra. Ni s-a cerut ajutorul si am raspuns afirmativ ! Indiferent care este numele tau adevarat un lucru trebuie sa retii: s-a terminat, CAPUT, FINITO, SAYONARA etc….

      Federatia are in fara un nou viitor iar Salajan, Floares si in urma auditului vor mai cadea cateva nume au un altfel de viitor rezervat. PUSCARIE !

      Iar interesul meu personal e sa-l vad pe omul asta la puscarie pentru tot raul facut acestui sport !

  3. Silviu
    29/11/2013 at 19:38

    Sunt de acord cu Ionut. Scapam de dracu si dam de muma-sa. Cam asta o sa se intample cu federatia. Afaceristii si nepotistii o sa puna mana pe….nici nu stiu daca au pe ce pune mana.

  4. cezar jipa
    29/11/2013 at 20:58

    va salut pe toti ! in opinia mea,actiunea asta trebuia facuta de o firma de audit. oricind,fosta conducere poate invoca acest heirupism ca sa nu zic ca poate zice ca chiar cei ce au participat la actiune au facut sa dispara unele acte contabile. chiar sunt curios la ce se va ajunge in final. fiind de meserie cum se zice,stiu cam cum e cu hirtiile…personal am rezerve ca se va finaliza cu implicarea penala a fostei conduceri.fierul se bate cit e cald si a fost cald cind a fost numit noul presedinte. atunci trebuia auditul sau o actiune ca cea de acum. voi realizati cite hirtii compromitatoare au disparut in juma de an ? ca aia vechi,n-or fi stat cu mainile in sin.

    1. sergiu
      29/11/2013 at 23:20

      Auditul a fost cerut, numai ca selejan şi ai lui nu au fost de acord în CA. De aici şi concluzia clară ca a avut ceva de ascuns.

  5. '69
    29/11/2013 at 23:34

    Firmele de audit nu prea vor sa intre in ministere, pentru ca acolo functioneaza alte legi decat afara :) Revolutia este singura solutie atunci cand nici statutul federatiei nu se mai respecta si singura lege este abuzul si dictatura. Stati flexati, pentru ca voluntarii sunt oameni de bine, pasionati de ciclism, presedintele este campion, iar patronii de magazine castiga bani din munca lor si nu furand din bugetul contribuabililor, cum au facut pana acum suspendatii. MTS a decis corect si deocamdata viitorul suna bine :)

  6. Cristian
    30/11/2013 at 13:58

    Am impresia ca traim intr-o tara cu multi idioti si spalati pe creier! Trebuia sa facem asa….eu cred ca….si tot asa!
    Ia faceti voi un test in viata ! Incercati sa va angajati la privat si vedeti cat rezistati !
    Legat de firma de audit asteptam una cu c…e ca sa-si treaca la palmares treaba asta! Imi vine sa postez scanuri si poze dupa niste ” documente” cheie gasite in Federatie! Toata actiunea “heirupista” cum o numesc unii s-a facut legal, civilizat, documentat si a fost filmata! Acolo este vorba de daune de milioane de euro aduse in 15 ani si tu ai curaj sa-ti dai cu parerea despre acte! Chiar ne iei la misto pe toti cei care am fost acolo?
    Daca au disparut acte ? Pai mai desteptule ideea era ca actele sa nu dispara ! Tocmai de-asta s-au inventariat si sigilat actele! Ca sa nu dispara si sa se poata documenta DOSARUL pentru ca domnul care tinea contabilitatea nu prea a depus actele pe unde trebuia si ca atare la Federatie curge cu penalizari de intarziere de plata ! In schimb banii au disparut din conturi !

    Asa ca de sfarsit cum ti se pare faptul ca Salajan si gasca au modificat statutul Federatiei astfel incat la sfarsitul anului banii ramasi necheltuiti se imparteau intre ei. Nu aberez, e scris in statut ! Si uite asa am vazut si pozat stat de plata noiembrie 2012 in care maestrul Salajan “lua in mana” un mic salariu de 180 milioane vechi!

    Luati o lectie de bun simt si cumpatare si mai abtineti-va de la aberatii!

  7. Ionut
    30/11/2013 at 14:41

    Legal s-a facut, cu bormasina in mana.

    1. 30/11/2013 at 15:08

      Hai sa ne intelegem… tot ce s-a facut, a fost la recomandarea unui avocat. Nu s-a dus nimeni de capul lui acolo sa faca scandal. De altfel in prima zi, a fost chemata si politia care a constat ca lucrurile se desfasurau in mod civilizat. Chiar am ajuns la un asa nivel de paronia in tara asta incat avem impresia ca nimeni nu mai este dispus sa faca nimic fara un interes material? Atitudinea asta mi se pare jignitoare fata de oamenii prezenti acolo. Eu personal am fost implicat in mai multe proiecte de sustinere sau promovare a ciclismului, nu sunt patron de magazin, nu fac parte dintr-un club sportiv, cam ce interes crezi ca as putea sa am? Au fost acolo ciclisti de performante (campioni nationali) care poate mai au cativa ani si se retrag, cam ce interes crezi ca au ei?
      Cristian are un stil mai impulsiv de a trata lucrurile, dar in mare parte are dreptate, exceptand exprimarea un pic prea violenta. El este unul dintre cei care saptamana asta a pierdut bani ca sa dea o mana de ajutor. Pe langa asta au fost oameni care au scos din buzunarul lor bani sa cumpere de mancare si de baut celor prezenti.

      De ce trebuie sa ii acuzam de interese ascunse? Hai sa vedem ce se intampla mai departe. Eu unul stiu cine a fost prezent acolo, si te asigur ca nu voi ezita sa spun daca aflu ca unul dintre cei prezenti incearca sa faca aceleasi mizerii pe care le-au facut Selejan si ai sai acoliti.

      Eu aleg sa gandesc pozitiv, si cred ca cei ce vor conduce de acum incolo federatia, vor face in asa fel incat lucrurile sa fie cat se poate de transparente.
      Hai sa terminam cu paronia asta si cu suspiciunile nefondate.

    2. Cristian
      01/12/2013 at 18:07

      Si cum ai fi vrut sa se faca mai Ionut mai ? Cu paine si cu sare ?

  8. Ionut
    30/11/2013 at 14:43

    Glumesc desigur, imi place cum le spune Cristian, as vrea stiu cine e in realitate, daca nu sunt indiscret desigur.

    1. 30/11/2013 at 15:18

      mda… mai in gluma, mai in serios… vad din comentariile sale ca si el ar vrea sa stie cine sunteti dvs. Eu stiu cine sunt toti cei care au comentat, intr-o masura mai mare sau mai mica, dar nu este treaba mea sa fac “introducerile” d-le. profesor.

  9. 112 spitalul de nebuni
    02/12/2013 at 14:14

    voi chiar nu vedeti ca cei care scriu impotriva voastra , impotriva noi federatie , sunt aceeasi cu care va certati de o viata , stati in continuare ca “prostanacii” sa le da-ti apa la moara si sa le da-ti exemple de ce trebuia , sau ce veti face in continuare sau cum o sa procedati .
    Felicitari din partea mea pentru toata actiunea pe care o desfasoara presedintele FRC si sper sa nu se lase bagubasi , in ciclism se poate , cu sponsori cu munca multa dar se poate ajunge sus , trebuie sa Vrem , nu sa ne gandim la partea opusa de fiecare data , scapati de aceasta mentalitate comunista odata si incercati sa nu va ocupati timpul cu astfel de oameni !

  10. dan mazilu
    02/12/2013 at 21:29

    De acord cu ce a spus Cezar Jipa (singurul care a avut curaj sa spuna cine e) dar si cu Radu Sprinceana. Intrucat “auditul” nu a fost facut de cineva autorizat, vechea garda poate oricand sa spuna ca cei care s-au aflat in birourile lor au distrus sau au chiar au “fabricat” documente care sa ii incrimineze. Tot respectul pentru voluntarii care au fost acolo si si-au consumat timpul si banii lor insa acuzatii pot la randul lor sa va acuze ca ati fabricat documente care sa ii incrimineze. Politia nu a stat acolo tot timpul, iar daca filmarea nu contine toata sederea voluntarilor atunci e destul de inutila. Cu alte cuvinte, daca scapa si acum pacat de efortul voluntarilor. Cat priveste intrebarea “De ce trebuie sa ii acuzam de interese ascunse” pe cine, pe Selejan & Co? Vedeti cum suna daca scoti intrebarea din context? “Credeti-ne pe noi, we are the good guys, iar ei nu!” Eu zic sa va priviti si din exterior si sa vedeti ca daca treburile nu sunt facute ca la carte SI LEGAL, ii doare fix in pix pe toti de voluntariatul vostru si de faptul ca toti sunteti oameni de bine care vor binele ciclismului. Degeaba va ofuscati si ca “e nevoie de revolutie” pentru ca voi nu aveti voie din pacate. Atata vreme cat nu traim in jungla exista niste legi. Sunt legile facute prost sau “pentru ei”? Atunci cauti un avocat destept care stie sa le interpreteze asa cum ai tu nevoie. Si se poate, credeti-ma!

    1. 02/12/2013 at 22:51

      Dan nu o sa dezbat aspectele legale ale actiuni. Din cate imi aduc aminte si tu esti jurist/avocat. Ideea este ca si la fata locului a fost prezent un avocat.
      Ideea este sa nu pierdem din vedere esentialul: Presedintele F.R.C. a dorit sa efectueaza o opisare a actelor, intrucat de la momentul alegerii sale si pana acum nu a fost lasat sa vada nici un colt de hartie. Cei demisi evident ca pot spune multe. Este posibil sa fi distrus acte, desi la ce am gasit acolo, nu cred ca au distrus prea multe, si sincer nu cred ca se asteptau ca vor fi controlati vreodata. Cat despre fabricare… marea majoritate a actelor (daca se pot numi acte) sunt scrise de mana. Ma gandesc ca daca exista vreun dubiu se poate face o analiza grafologica.
      S-a mai spus, si mai repet inca o data: nu cred ca ar fi fost dispusa nici o firma de audit sa intre in acele hartoage. In general astfel de firme cer sa le pui la dispozitie actele in ordine. Acolo nu exista nici un fel de ordine. Daca pana in 2005 erau cat de cat aranjate, dupa acel an nu mai exista logica sau ordine. In acelasi dosar gaseasi si facturi, si contract, si fise de cronometrare. Gaseai actele de la un club in dosarul altui club, s.a.m.d. Erau haos! Asadar cineva trebuie sa puna acele acte cat de cat in ordine. In plus un audit poate fi cerut (conform statutului) doar de consiliul de administratie, care este partial demis, si care oricum nu avea nici un interes sa ceara acest lucru. Tot CA este cel care convoaca adunarea generala, pe care acum nu o mai poate convoca.

      Din afara intodeauna lucrurile par clare si usoare, si probabil si eu as fi gandit la fel, dar cand esti acolo si aflii de cate bariere te lovesti si cate bete in roate gasesti, realizezi ca nu este chiar atat de simplu.

      Eu aici nu am incercat sa ofer decat o mica imagine a dezastrului (stau si ma intreb daca nu mai bine imi vedeam de ale mele), realitatea este muuult mai urata din pacate.

  11. Purcaru Cristian
    04/12/2013 at 09:29

    Salut initiativa si hotararea voastra. Nu cred ca poate fi vorba de o tara de “idioti’. Ar fi pentru prima data in viata mea (+50) cand o astfel de actiune s-ar incheia fericit. Si daca voi credeti ca banii risipiti au venit din privat , atunci stati cam de pomana pe acolo. Eu am rabdare si sper sa am parte de un spectacol sportiv pe cinste. Spor la treaba !

  12. dan mazilu
    04/12/2013 at 15:37

    Se stie ca si eu sustin ciclismul si sunt convins ca majoritatea celor prezenti la sediu au fost de buna credunta. Aplaud initiativa si le multumesc pentru timpul cheltuit pentru ca si mie sa-mi fie mai bine in viitor. Insa “din afara”, cum spui tu, actiunea de la sediul FRC se vede a fi plina de vicii, iar cand o procedura este viciata este foarte usor de combatat. Arata a amatorism “din afara” si mi-e teama ca toata munca voluntara sa nu fi fost facuta in zadar. Daca vroiati sa fiti cu adevarat transparenti si acoperiti presedintele invita observatori neutri, presa, si in special reprezentanti ai portalurilor de ciclism din Romania. Insa nimeni nu se gandeste la expunerea pe care o ofera aceste site-uri decat cand e nevoie de reclama. Sper ca finalul sa fie fericit. Cat priveste punerea la dispozitia firmelor de audit a actelor in ordine, sa fie asa usor sa scapi de audit? Pur si simplu le dai actele gramada iar ei fug? Greu de crezut.

    1. 04/12/2013 at 16:33

      Dan, toate ca toate mai putin finalul comentariului tau. In primul rand cine stabileste pe criteriu e unul neutru sau nu? Oricine ar fi fost acolo pana la urma era aruncat in aceasi oala. Cat despre portalurile de ciclism au fost invitate. Chiar eu am vorbit la telefon cu reprezentantul unuia dintre portaluri, dar in pacate avea treaba. Toti cei prezenti acolo au dat sfoara in tara pe la prieteni ca aveam nevoie de ajutor la fata locului, cine a vrut sa fie prezent si a vrut sa dea o mana de ajutor a venit. Presa a fost invitata, dar cum acolo nu era vorba despre Becali, evident ca nu prezenta interes. Cat despre impartialitatea portalurilor hai sa nu intram in alte discutii, ca pe oricare dintre cele trei portaluri principale daca intru, fiecare isi vede doar interesul legat de reclama si nici unul nu este impartial. Daca incep sa imi aduc aminte cum intr-un articol il plangeau pe Selejean in urma cu ceva luni, ca dupa putin timp sa spuna cat de rau este… chiar te rog sa imi spui si mie portalul ala impartial si cu expunere mare. Asa si eu ma consider impartial in toata afacerea asta, si cu toate astea uite ca tot imi sare lumea in cap. Nu cred ca am inteles ce vrei sa spui despre audit.

  13. dan mazilu
    04/12/2013 at 16:41

    Nu pot vorbi decat despre portalurile cu care colaborez. Spre exemplu dirtbike.ro este impartial si cu cea mai mare expunere.

    1. 04/12/2013 at 16:59

      Dupa cum spuneam… parerile sunt impartite. Hai sa nu ne lansam in alte discutii care deja nu mai au legatura cu cea initiala, dar ce am spus in comentariul anterior se referea si la dirtbike.

  14. dan mazilu
    04/12/2013 at 17:04

    Ca sa nu se duca discutia in alta directie te rog sa-mi dai pe privat linkurile articolelor de pe dirtbike care spui ca se contrazic. Chiar sunt curios care sunt pentru ca eu nu am cunostinta de asa ceva. Multumesc

  15. dan mazilu
    12/12/2013 at 22:12

    Radu, a trecut o saptamana, inca astept “articolul de pe dirtbike.ro care il plangea pe Selejan”. Lasand la o parte ca iti garantez ca nu exista asa ceva nu este un lucru fumos ce faci, sa induci lumea in eroare. Dirtbike.ro, alaturi de celelalte 2 site-uri principale, freerider.ro si ciclism.ro sunt de partea binelui si dezvoltarii ciclismului in tara noastra. Nu ai cum sa ii acuzi pe nici unul din cei 3 de reavointa. In caz ca nu gasesti articolul astept si niste scuze. Nu pentru mine ci pentru proprietarii site-ului.

    1. 12/12/2013 at 23:50

      Dan nu am stat sa rascolesc site-ul dirtbike sa caut articole, dar de exemplu imi aduc aminte chiar de un interviu luat lui Selejan la un moment dat. Interviu care in opinia mea nu respecta nici pe de parte realitatea. Erau niste intrebari usoare si niste raspunsuri evazive, nicidecum articolul pe care il asteptam… legat de partea cu reclama chiar nu cred ca am de ce sa imi cer scuze. Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, si nu am nimic personal cu nimeni, dar parerea mea personala este ca pe toate cele trei portaluri sunt multe articole slab documentate sau axate catre un sponsor. Pe de o parte inteleg nevoie de a “ajuta” un sponsor sau cumparator de reclama, dar cu conditia sa nu fie dus la absurd. Este una sa prezinti un produs si alta sa spui ca ala este cel mai tare din parcare… cand de fapt nici nu te-ai uitat sa vezi ce mai era in parcare.
      Oricum ideea era alta… daca nu s-a inteles din exprimarea mea imi pare rau. Restul discutiei despre protaluri, si expunerea pe care o au ele, despre cat de bune sau rele sunt, daca vrei o purtam intr-o zi face to face. Daca vrei iesim la o tura cu biclele, ne oprim la un vin/ceai fiert si stam de vorba despre asta.

Spune-ne parerea ta...