Inventarul actelor Federatiei Romane de Ciclism

Probabil unii dintre voi au auzit despre discutiile si scandalurile din sanul Federatiei Romane de Ciclism ce au loc de ceva vreme, asa ca, nu voi incepe sa va plictisesc din nou cu lunga lista de discutii pe aceasta tema. Voi incerca sa va expun pe scurt ce s-a intamplat in acest an, cel putin din punctul meu de vedere.

Astfel, in luna martie a acestui an, dupa multe discutii, era ales un nou presedinte al acestui for, in persoana campionului paralimpic, Dl. Eduard Carol Novak. Dumnealui a fost ales in sedinta generala a F.R.C., de majoritatea cluburilor de ciclism afiliate la acest for. In cursul anului, scandalurile dintre domnia sa si secretarul general al federatiei, Dl. Vasile Selejan, au continuat. Momentan nu se intrevede nici un castigator, in schimb, pierzatori sunt sportivii ce aleg sa practice acest sport la nivel profesionist, cluburile afiliate si, nu in ultimul rand, suporterii care in loc sa aiba parte de spectacol si dezvoltarea unui sport frumos sunt nevoiti sa urmareasca neputinciosi aceste lupte interne.

Aceste scandaluri au culminat in data de 12 noiembrie cand, Consiliul de amdministratie a hotarat demiterea din functie a presedintelui Novak. Demisia a fost contestata de Dl. Novak, care a afirmat ca decizia nu este statutara. Ieri, dumnealui, a dispus suspendarea din functie a doi dintre angajatii federatiei printre care si a D-lui. secretar general Vasile Selejan. In plus s-a depus si o plangere penala impotriva acestora.

Pentru a pune capat abuzurilor, si in asteptarea unei decizii din partea justitiei, ieri, Dl. Novak a dispus formarea unei comisii de inventariere a tuturor actelor federatiei. Am fost invitat si eu, alaturi de mai multe alte persoane, sa ajut la efectuarea acestui inventar. As vrea sa va spun ca a fost o bucurie sau o onoare, dar cred ca mai indicat ar fi sa spun ca a fost o oroare. Lasand la o parte caracterizarea personajelor intalnite, sau a faptului ca biroului respectiv nu iti indica cu nimic ca acolo s-ar desfasura o activitate ce are legatura cu ciclismul, eu am ramas socat de felul in care acei angajati au decis sa indosarieze acele acte.

Personal, urasc hartoagele si intotdeauna am incercat sa ma feresc de acest aspect. Am fost acuzat ca nu sunt destul de organizat cand vine vorba de acte, dar dupa ce am vazut astazi acolo, am tras concluzia ca as putea fi arhivator sef.

Dar o sa va expun cateva din situatiile intalnite si va las pe voi sa imi spuneti cum vi se pare:

  • titlul scris pe dosar nu are nici o legatura cu ce se gaseste in interiorul acestuia
  • biletele de hartie cu sume de bani, prinse in dosare… ca si cum ar putea fi o cheltuiala contabila
  • facturi al caror continut nu avea nici o legatura cu domeniul de activitate al firmei (ex: FRC a achizitionat macrameuri)
  • masinile federatiei cred ca sunt cele mai proaste din aceasta tara, sau au cei mai prosti soferi dupa nr. de facturi de piese si reparatii
  • deconturi facute in nume personal
  • facturi in nume personal continand deodorante, chiloti, paste, tigai, s.a.m.d. in dosarul cu extrase de cont

Stateam si ma gandeam ca trebuie sa fie tare bine sa prinzi un astfel de loc de munca

Primul la birou a fost Dl secretar general, care dupa ce a terminat cu scandalul, chematul pazei sau al politiei, a decis sa isi petreaca ziua in biroul sau uitandu-se la televizor, citind presa pe internet sau vorbind la telefon.

D-na secretara, care a venit un pic mai tarziu, si-a petrecut ziua citind sau rezolvand integrame, si comentand stirile de la televizor.

Trezorierul a venit ultimul, si dupa ce a facut un pic de scandal, a plecat repede, intorcandu-se la sfarsit de program, suparat ca noi inca suntem acolo, si nu poate pleca acasa din cauza noastra. Nu inteleg cu ce il tineam noi, din moment ce oricum a plecat cand a vrut si a venit cand a vrut.

Intamplator am vazut si cam cat castiga acesti oameni pentru acest program incarcat, dar nu cred ca ar fi frumos sa dezvalui. Ce pot spune este ca sunt sefi de birou in firme private care nu castiga cat d-na. secretara, sau mai intersant ar fi de mentionat faptul ca atat secretara cat si trezorierul au salarii mai mari decat antrenorul lotului national.

Azi o sa continuam inventarul, si ramane de vazut ce se va intampla pe viitor. 

17 thoughts on “Inventarul actelor Federatiei Romane de Ciclism

  1. Vladraconis
    27/11/2013 at 17:05

    Eu cred ca ar fi totusi interesant sa stim cam cat castiga stimabilii. Mai ales dupa toate frumusetile facute pana acum, sa aflam cam cum sunt rasplatiti pentru munca asidua depusa. Poate au nevoie sa ii ajutam financiar, ca doar stim ca in Romania salariile sunt destul de mici.

    1. 27/11/2013 at 17:10

      Sunt convins ca multi ar vrea sa stie, dar ma gandesc ca totusi sunt informatii confidentiale si nu este locul meu sa fac deconspiratii. Si oricum alea sunt doar sumele pe hartie… ca ce am vazut azi acolo iar m-a facut sa ma ingrozesc: caiete pe care se tinea evidenta cheltuielilor.

  2. Vladraconis
    27/11/2013 at 17:06

    Si foarte bine ca descrii ce ai gasit pe acolo. Cu cat mai multe detalii, cu atat mai bine, consider eu.

  3. Andreea
    27/11/2013 at 17:25

    Multumim pentru acest articol, cred ca astfel de lucruri trebuiesc spuse. Inteleg ca sunt unele cifre confidentiale, dar detaliile pe care le-ai prezentat sunt suficiente pentru a intelege in ce mizerie ne scaldam…

  4. Andrei
    27/11/2013 at 19:15

    salariile angajatilor de la stat trebuie sa fie publice din cate stiu eu , asa ca ne puteti spune.

    1. 27/11/2013 at 20:09

      Nu sunt angajati la stat. Primesc intradevar si niste fonduri de la stat, dar atat.

  5. Curelaru Dan
    27/11/2013 at 20:48

    Draga Radule,
    Din ceea ce ai relatat azi si ieri deja am o imagine ce ma face sa ma cutremur. Astia au nevoie de un audit finaciar contabil serios si atunci sa vezi ce parnaie se face. Vis-a-vis de salarii sa stii ca nu ma mira ca si aici si la aia cu organizatiile nonprofit ce au grija de cai si cocostarci isi iau jeepane si vile la munte si la mare din bani nostri asa ca tine-o tot asa cine stie poate reusim sa facem viitorul urmasilor nostri mai frumos.

    1. 27/11/2013 at 22:34

      Sunt de acord ca un astfel de audit ar fi necesar, si chiar cred ca ar trebui facut anual un astfel de audit tocmai pentru a nu se ajunge in aceasta situatie pe viitor. Problema este ca un audit la tot ce este acolo probabil ar costa cat buget pe un an al federatiei.

  6. Cumnatu (Drink Team)
    27/11/2013 at 21:59

    @Curelaru Dan, sustin ceea ce spune Radu pentru ca astazi am fost si eu acolo si am ramas pur si simplu masca cazand frauda facuta in cei 16 ani de conducere a FRC.
    @Radu- pls nu e bine prea multe detallii, lasa-l pe Ede sa faca asta, mai ales ca este si o plandere penala!

    1. 27/11/2013 at 22:32

      Pai nu cred ca am intrat in detalii, dar sunt lucruri care trebuiesc spuse sa vada toata lumea cam ce se intampla acolo. Poate asa inceteaza toate vocile care continua sa ridice in slavi vechea conducere si care se intreaba ce a facut Ede de cand e presedinte. Trebuie sa inceteze prosteala asta pe fata.

  7. Florin
    28/11/2013 at 14:43

    Cata intimitate aici “lasa-l pe Ede” nu cumva o puneti si de o cumetrie acolo?
    Nu stiu cum pot ajunge niste neicanimeni sa faca un inventar, probabil ca tot alesi de “Ede”. Fratilor ce cautati voi acolo? De ce nu sunt niste oameni de cifre si acte acolo sa faca ce trebuie facut?
    Cine esti tu Radule sa iti permiti sa dai din casa inainte sa terminati o treaba inceputa? Ai auzit ce confidentialitate? Sunteti linge blidele lui “Ede” viitori bagatori de seama ai Federatie, sti oare cat rau faceti celor care isi rup oasele ca sa faca sportul asta?
    Sunt de acord ca trebuie facut un control anual (audit)dar nu de voi niste zerouri barate ci de oameni scolti sa faca asa ceva. Ei stiu ce inseamna sa taci si sa faci, voi nu faceti decat sa ingropati de tot CICLISMUL ROMANESC. Daca tot faceti curatenie hai mai bine sa tragem linie sa o luam de la zero si sa alegem de la presedinte pana la secretar, poate atunci se va face ceva si vor dispare toate discutiile astea care nu fac decat sa distruga ce a mai ramas din ciclismul Romanesc.
    Dar sa facem alegeri libere curate si mai ales fara persoane care sa reprezinte anumite interese, fara manageri de club (si stiti de cine vorbesc) fara altepersoane implicate in vreun fel in activitatea vreunui club. Sa incercam sa disociem Conducerea Federatie de orice interes, va spun ca sunt destui dintre fostii sportivi dornici sa puna umarul la ridicarea Ciclismului din mocirla in care a-ti contribuit cu totii sa il scufundati.astept un raspuns clar. Va multumesc.

    1. Cristian
      28/11/2013 at 15:33

      Florine! Esti cu capul ? Paranoia specific comunista urla si in capul tau ! Tu stii ce prostii vorbesti ? Care sunt oamenii aia liberi pe care ii vezi tu la conducere? Iei oameni de pe strada ? In fiecare asociatie, federatie, trib etc se aduna oameni de acelasi gen, in cazul de fata oameni care sut pasionati si iubesc ciclismul, fiecare in felul lui. Daca ai fi scolit in CITIRE a LITERELOR si A LIMBII ROMANE ai fi vazut ca ceea ce se face acolo se numeste inventariere. Nu analiza contabila! Care apropo va fi facuta de o firma independenta de mare calibru care nu se va speria de amenintarile lui EX. Ceea ce am vazut cu totii aici ( undeva in jurul a 20 de persoane ) sfideaza orice regula de orice fel. Faptul ca nu se fac publice anumite lucruri sunt tocmai ca oamenii sunt de bun simt si nu CANCANISTI. Ca de aratat avem ce arata ! Dar daca tu esti un HOMALAU ( iti raspund cu aceeasi moneda cu care ti-ai permis sa jignesti 20 de oameni ) iti place sa te tragi pe c_r ! Ca asa sunteti voi prostalaii care va lasati parintii, bunicii exploatati sa plateasca taxe ca altii de teapa Vasile si Bogdan etc sa traiasca pe picior mare. Sa cumpere haine, mobilier, electrocasnice pe banii federatiei si mai mult decat atat ma abtin! “Sa incercam sa disociem Conducerea Federatiei de orice interes” ZICI TU ? Daca nu oamenii din interior sa aiba dorinta de schimbare, atunci cine? Crezi ca vine MESIA sa conduca federatia! “Aia” la care faci tu referire au afaceri private, sunt manageri de succes si nu depind de salariu. Iar ca sa stii la ora actuala Federatia inafara de un angajat functioneaza pe baza de voluntariat. Unii si-au lasat magazinele, afacerile inchise zile intregi in plin Black Friday ca o mizerie ca tine sa isi dea cu parerea ? Cine e doritor sa vada ce se intampla poate veni aici, nu e acces restrictionat trebuie sa prezinti doar un buletin la intrarea in Minister! Asa ca hai mars aici in pas alergator de mancator !

  8. Sergiu N
    28/11/2013 at 16:54

    Florin, cred că tu nu înțelegi niște chestiuni elementare

    1. Acolo nu se face un audit, se inventariază niște documente, se pun în cutii, se face un proces verbal și se pregătește totul pentru a fi predat unui auditor sau organelor de cercetare penală.
    2. Nu este nimeni sluga nimănui. Sunt oameni care fac chestia asta benevol.
    3. Corect, tragem linie și alegem oameni noi. Conform cărui statut și cine suntem NOI? Cluburile care se vor aduna la o Adunare Generală statutară vor face acest lucru, cu siguranță.
    4. Aberezi așa cum o faci și pe facebook. Cum adică să se facă alegeri fără manageri de club? Ai impresia că tu, un paznic de noapte la un hotel, sportiv de care nu a auzit nimeni, o să ai dreptul să decizi într-o federație națională? Prima dată fă minimul efort să înființezi un club și pe urmă poate că o să ai ocazia să faci ceva pentru ciclism. Astea cu bătutul în piept că ai dat cu bidineaua pe un velodrom pe care au concurat 10 oameni poate țin pe facebook sau pe internet, din păcate în lumea reală nu au nici o valoare.

  9. Dobra
    03/12/2013 at 01:21

    Pana la urma in FRC legea o fac cluburile afiliate, nu “Ede” si verisorii lui care peste noapte s-au ridicat cu pretentii pe principiul “A, stiu si eu sa merg pe bicla, sunt membru FRC!”. Lucrurile se rezolva elegant, nu suntem in codru… Exista legi si, culmea, desi nu ati crede, chiar sunt respectate uneori!
    Actuala conducere nu este o incantare si trebuie schimbata – spun actuala pentru ca demiterea lui Selejan nu exista in fapt – dar nici faptul ca se incearca o schimbare cu cineva care se vede stat in stat si confunda succesul in (para)sport cu dorinta de a fi lider (desi nu a demonstrat nimic un an intreg, ba a si tras Federatia in mocirla mai jos decat era si a si blocat orice activitate) nu este o solutie.
    Ce este trist in toata povestea asta este ca sunt atrasi si fraieriti sa faca acest joc murdar cu spargeri si alte chestii nasoale niste baieti chiar ok, care nu realizeaza inca in euforia lor la ce s-au bagat si cat de grave sunt faptele lor pentru care vor raspunde penal.
    Cluburile au nevoie de oameni competenti la conducere, nu de mizeria actuala si ego-ul unuia si altuia. Este o situatie de criza unde victimele sunt niste copii misto care iubesc pe bune sportul asta. In rest, numai de bine!

    1. PINIÓNU
      04/12/2013 at 13:31

      Daca esti prost si Vasilic’ si mancator de rahat, nu mai urla de la balcon ca “te rade”lumea ! Lingaule! Ati capusat federatia asta nenorocitilor si acum o vreti inapoi. Sa va ia dracu pe toti. M-am chinuit si eu cativa anisori frumosi ca sportiv si la cursele de afara tot preferatii plecau. Toti antrenorii de lot national de dupa 2000 au fost o mizerie (i-a interesat doar sa isi aduca oamenii lor de la club atat la lot cat si la cursele de afara); nu au avut o viziune, nu au promovat niciun junior valoros, s-au pretat doar la plasa, clanta, guta samd. Nu il mai pupati in Cur pe Selejan degeaba. O sa mergeti in coloana cu el la mititica ‘tuva-n aripa de gusteri impuscati. Milogi si nenorociti, acoliti, betivi, nespalati si incapabili. HUOOOO!!!
      Lasati-l pe Novak sa incerce sa faca ceva si apoi aruncati cu pietre. N-ati murit 16 ani cu Vasile si muriti acum? Mai are 3 ani. CURVELOOOOR!!! Unii vad ca va dati cu cei buni dar tot milogii lui Vasile sunteti chiar daca nu va mai suportati !

  10. Sergiu
    03/12/2013 at 09:18

    Stimate Dobra (adică din nou foarte probabil unul dintre cei 2-3 postaci ai lui Vasile), postul dumneavoastră este o mizerie care nu merita aprobată de proprietarul acestui site.
    În primul rând nu cred că te-ai tras de șireturi cu domnul Novak ca să îi folosești numele între ghilimele. În al doilea rând dezinformezi în stilul foștilor angajați când faci referire la activitatea domnului Novak.
    Președintele Federației Române de Ciclism nu are funcție executivă. Activitatea din 2013 a fost la fel de proastă ca și în ceilalți ani, asta fără ca domnul Novak să aibă nici cea mai mică influență. Orice persoană interesată poate citi statutul postat pe site-ul FRC și la capitolele XI și XII poate vedea ce rol are fiecare.
    Spui că Selejan nu este demis (și aici se vede clar că ești din gașca precunoscută pentru că numai voi folosiți terenul ăsta imbecil, demis) și ai dreptate. Selejan și Floareș sunt SUSPENDATI, au semnat de luare la cunoștință și suspendarea este înregistrată legal la ITM.

    Noi, cei care am fost atrași și fraieriți să facem jocul ăsta murdar (ahahaha) așteptăm să răspundem penal. Din păcate pentru voi nu prea există motive penale atâta timp cât am intrat în sediul FRC împreună cu președintele, am filmat tot, nu am plecat cu nici un act, nu am spart și nu am distrus nimic, am fost verificați de 2 ori de echipaje de poliție care au spus că nu facem nimic ilegal.
    În concluzie pliscul mic și fața la perete. Se apropie ziua cțnd o să plătiți pentru toate nemerniciile

    1. 03/12/2013 at 09:38

      Permit toate comentariile in limita bunului simt. Subiectul asta este destul de fierbinte si “ambele parti” au avut raspunsuri mai acide, dar consider ca fiecare trebuie sa isi poate spune punctul de vedere, chiar daca nu sunt de acord cu el. Personal aleg sa nu le raspund acestora, intrucat consider ca nu merita un raspuns.

Spune-ne parerea ta...