Triathlon Challenge Mamaia 2013

Imi doream sa particip la un concurs de triatlon, in special cel de la Mamaia, inca de cand am participat la cantonamentul organizat de Smartatletic la Predeal. Anul trecut am fost la un pas de a participa la Triathlon Challenge, intr-o echipa de bloggeri, dar, din pacate, lucrurile nu merg tot timpul asa cum iti doresti.

Din fericire, in acest an, a aparut o noua ocazie de a participa la Triathlon Challenge Mamaia alaturi de echipa BlackHawk Security. Asadar, in urma unui concurs organizat de ei, am avut ocazia sa particip la proba de stafeta sprint pentru companii. Au existat doua echipe la aceasta proba, eu concurand (bicicleta – 18 km) alaturi de Mike (inot – 750 m) si Florentina (alergare – 5 km).

Tot din echipa BlackHawk au facut parte si doi oameni pe care ii stiu de ceva timp dar nu ii mai vazusem de mult: Anca Moraru care a participat la olimpic individual si a terminat pe locul intai si Cristian Florea care a alergat pentru cealalta echipa de stafeta, ce a terminat pe locul opt.

Echipa BlackHawk Security

Echipa BlackHawk Security

Cum in saptamana dinainte am fost in concediu la mare, am avut ocazia sa ma relaxez si antrenez in acelasi timp pentru acest concurs. Asta daca se poate numi antrenament, ingrasatul porcului in saptamana premergatoare acestui concurs.

Cu ocazia participarii la acest concurs am avut parte de mai multe “premiere”: primul concurs de triatlon, primul concurs la care particip intr-o echipa, prima stafeta, primul concurs pe o bicicleta cursiera (va spun mai jos despre ea), primul concurs pe sosea si, nu in ultimul rand, primul concurs pe litoral.

Vineri seara avea loc ridicare pachetelor de concurs si am avut ocazia sa revad oameni pe care nu ii mai vazusem de mult. Asadar, multa lume buna se adunase sa participe la triatlon. In aceasi seara a avut loc si sedinta tehnica, unde Vlad Stoica ne-a explicat toate detaliile legate de concurs si regulamentul acestuia. Daca la concursurile de MTB mai poti chiuli de la sedintele tehnice, la cele de triatlon va recomand sa participati. Cel putin pentru mine ca debutant a insemnat sa aflu multe lucruri noi si utile care m-au ajutat sa nu gresesc la concurs. Eram foarte ingrijorat de cum se vor desfasura schimburile de stafeta, pe unde intru, pe unde ies, s.a.m.d. Dupa sedinta tehnica toate aceste temeri au disparut, fiind lamurite in cel mai mic detaliu.

Sambata a trebuit sa ma trezesc foarte devreme, unul dintre aspectele mai putin placute in participarea la acest concurs. Zona de tranzitie in care trebuiau lasate bicicletele fiind deschisa doar intre 7:30 si 8:30 impunea sa fiu acolo devreme si, cum eram cazat in Mangalia, mai pierdeam ceva timp si pe drum. Asadar m-am trezit pe la 6 dimineata, am montat suportul pe masina, am pus bicicleta pe suport si am pornit pe soseau goala catre Mamaia. Din fericire, Marius imi pastrase un loc de parcare chiar langa el, asa ca nu am avut probleme cu gasirea locului de parcare. Am dat bicicleta jos, am curatat transmisia, am uns lantul, am umflat cauciucurile si am plecat sa ma intalnesc cu echipa BlackHawk si sa testez un pic bicla, sa fiu sigur ca totul functioneaza bine. Acum, daca tot vorbim de bicicleta ,trebuie sa va spun ca eu prea mult pe cursiera nu am mers pana la acest moment, iar acum am avut ocazia sa folosesc aceasta cursiera cu sprijinul Shimano Romania si a magazinului de biciclete Bicishop.ro, carora vreau sa le multumesc si pe aceasta cale. Bicicleta este o cursiera din carbon echipa cu transmisie electronica Shimano Ultegra Di2. Am avut ocazia sa o testez un pic inainte de concurs si sa ma acomdez cu ea, dar despre bicicleta voi vorbi mai multe intr-un articol viitor.

Asadar, dupa ce m-am intalnit cu echipa si am incercat un pic cursiera sa vad ca totul este in regula, m-am echipat si am lasat bicicleta in zona de tranzitie.

1264289_573898102647290_1532425326_o

La triatlon prima proba este inotul, in cazul probei sprint Mike trebuind sa inoate 750 m. Pentru mine care nu am mai inotat de mult timp mi se pare o distanta destul de mare. Am mers pe malul apei sa il vad pe Mike pornind in cursa si am urmariat mare parte din proba de inot, iar cand primii inotatori s-au apropiat de mal m-am indreptat catre zona in care trebuia sa il astept pentru a prelua cipul de concurs. Din pacate, in afara de cateva genoflexiuni si cateva intinderi nu am avut parte de prea mare incalzire. Mike a aparut destul de repede, si dupa ce am luat cipul m-am indreptat in alergare usoara catre bicicleta. Am iesit din zona de tranzitie si am sarit repede in sa incepand sa pedalez puternic. Avem de parcurs trei ture a cate sase kilometri, adica 3 kilometri dus, si trei kilometri intors si imi doream ca la final sa am o medie de peste 30 km/h. Pe primii trei kilometrii am pedalat in forta, nereusind sa prind nici o plasa buna, dar am mers totusi cu o viteza destul de buna, aproape de capat ajungand la vreo 35 km/h si simtind deja muschii incordati. Pe langa faptul ca nu ma incalzisem aveam si o usoara febra musculara, doar v-am spus ca m-am antrenat. Asa ca, pe intoarcere, am venit ceva mai usor cu vreo 30-31 km/h. Am vazut ca ma depasise un domn ceva mai in varsta cu o cursiera BMC, si am tras tare sa il prind din urma. Parea sa mearga intr-un ritm constant si dupa ce l-am ajuns am stat in plasa sa pana in capat, dar din pacate mai scazuse ritmul, viteza sa fiind de 28-29 km/h. Abea pe final am reusit sa mai cresc un pic viteza la vreo 38 km/h cand am prins un mic trenulet. In final, am avut o medie de 30,7 km/h, asadar pot spune ca mi-am atins obiectivul, dar mi-am dat seama ca puteam mai mult.

Am intrat in zona de tranzitie, am lasat bicicleta si am inceput sa alerg catre Florentina care astepta numarul de concurs si cipul de cronometrare. Numarul l-am scos in drum spre ea, la cip ne-am poticnit un pic, dar in final a iesit si ea a putut sa plece in proba de alergare.

La final, echipa noastra a terminat pe locul 11 din 36, un rezultat bun zic eu, considerand premierele mele ca si faptul ca si Mike am inteles ca venea dupa o lunga perioada in care sportul a lipsit din programul sau. Mai mult decat atat, il mai incerca si o raceala in seara precedenta.

1273401_719666414715910_1340421258_o

Echipa BLACKHAWK 1 – nr. de concurs 520
Mike, Florentina si Radu

Din pacate terminasem pastilele de isotonic de la Isostar, pe care le folosesc in general, asa ca mi-am cumparat un plic de la Powerbar, care era unul dintre partenerii evenimentului. Nu mai incercasem pana acum Powerbar, dar pot spune ca mi-a placut gustul. Pe traseu am mai folosit si un gel de la HIGH5 caruia chiar i-am simtit efectul aproape imediat.

Organizarea concursului

Asa cum am spus si mai sus este primul concurs de triatlon la care particip, asa ca nu prea am masura de comparatie, singurul etalon ramanand concursurile de ciclism montan la care am particip si, sincer, chiar mi s-a parut foarte bine pus la punct totul, incepand de la ridicarea pachetelor de concurs si pana la premiere. Toata zona de start/finish/tranzitie mi s-a parut bine organizata si impartita si lucrurile au mers snur.

Dar a fost si un aspect care nu mi-a placut si nu stiu daca este vina organizatorilor cat autoritatilor locale. Concursul de bicicleta si respectiv cel de alergare aveau loc pe bulevardul din Mamaia, unde practic fusese inchis un sens de circulatie, cu toate ca la sedinta tehnica intelesesem ca circulatia urma sa fie oprita complet. Lasand la o parte ca a fost doar restrictionata, problema era felul in care jandarmii au asigurat acest perimetru. Dupa cum am spus am ajuns dimineata cand circulatia inca se desfasura normal si chiar am vazut camional Jandarmeriei care descarca si incepuse sa amplaseze garduri pe mijlocul soselei. La inceput puneau unul dupa altul, apoi pentru ca probabil si-au dat seama ca nu au suficiente, au decis sa le rareasca, asa ca, intre doua bucati de gard era un spatiu considerabil de mare, suficient sa intre o masina lucru care de altfel s-a si intamplat. Pe langa asta, cu o seara inainte, pe traseul probei de ciclism, am vazut o masina de teren parcata pe prima banda, care a ramas acolo pe tot parcursul concursului, sugrumand practic traseul de concurs. La trecerile de pietoni erau postati jandarmi care, cred eu, ar fi trebuit sa restrictioneze cumva accesul pietonilor in timp ce veneau ciclisti, sau cel putin sa ii atentioneze, pentru ca altfel nu vad ce rol puteau avea. Ei bine, ei cred ca s-au lasat furati de peisaj. Dupa ce am termin proba mea, am revenit pe traseul de concurs de la bicicleta, pentru a vedea elitele. Din pacate am vazut si cum unul dintre participantii de la categoria elite, a evitat la propriu sa intre in doi turisti care traversau linistiti strada prin fata sa. Cred ca in momentul respectiv rula cu ~ 40 km/h. Ca si in cazul concursului de la Targoviste, stau si ma intreb: in cazul in care respectivul ciclist are un accident de circulatie in timpul concursului, pe traseul de concurs, cine este de vina? El pentru a ca nu a mers regulamentar si nu s-a asigurat din timp? Organizatorul care nu a luat in calcul aceasta posibilitate si nu a stat chiar la fiecare trecere de pietoni? Sau autoritatile locale, polita, jandarmeria care inca nu inteleg ce aduce sau ce poate aduce un astfel de concurs in orasului lor si nu a luat masurile necesare inchiderii complete a circulatiei sau macar asigurarea unui perimtru sigur, in care sa nu se patrunda din exterior?

Nu inteleg de ce politia refuza in continuare sa mearga mai mult pe prevenirea accidentelor, in loc de pedepsirea celor ce le-au comis. Este musai sa sacrificam un sportiv ca sa se inteleaga posibilele urmari grave si sa se faca ceva pentru prevenirea pe viitor a altor accidente?

Marius si cu mine la final

Marius si cu mine la final

Foto: Cipane.ro, Mihai Teodorescu, Triathlon Challenge 

10 thoughts on “Triathlon Challenge Mamaia 2013

  1. 20/09/2013 at 13:29

    Felicitări, domnule! Şi să ne mai întâlnim şi la celelalte Triathloane. Urmează Maratonul Bucureşti, apoi triathlonul de la Izvorani, din februarie. Sper că vrei să participi la amândouă. Aşa ar fi bine. :D

    1. 20/09/2013 at 13:33

      Multumesc domnule!
      Intai urmeaza crosul Casiopeea, apoi intradevar vreau sa particip si la Maratonul Bucuresti si la Winter Tri. Sper doar sa gasesc o echipa pentru maraton. Iar la Winter Tri as vrea sa particip la supersprint individual, daca o sa existe categoria asta, daca nu poate tot o stafeta.

  2. 20/09/2013 at 15:11

    Well done! O remarcă legată de ce spui referitor la “restricţionarea” vs. “oprirea” traficului, cred că în general există o ceaţă de percepţie: restricţionat înseamnă că acolo unde ai încrucişări cu alte drumuri, stă agentul de poliţie şi opreşte maşinile până trec sportivii. Dar nu opreşte circulaţia pe perioada de desfăşurare a concursului. La Mamaia, PE TRASEUL DE CICLISM, circulaţia A FOST OPRITĂ, nu doar restricţionată. Bulevardul are 4 benzi, să zicem. Dacă pe o lungime de 3 km şi o lăţime de 2 benzi, sportivii au voie să se desfăşoare şi nu intră nici o maşină, deci nu există trafic, se cheamă că PE TRASEUL DE CONCURS CIRCULAŢIA A FOST OPRITĂ. Nu avea cum şi nu avea de ce să OPREASCĂ circulaţia şi pe celelalte două benzi, din moment ce acolo nu se desfăşura concursul. Pentru mine personal, deşi în 2013 a arătat mult mai bine, dezavantajul mare la o astfel de structură este faptul că sportivii trebuie să alerge într-o densitate extremă de noxe. În 2011, pe toată distanţa rutei de ciclism/alergare maşinile erau bară la bară, erau cu sutele şi rândul de maşini în ambele sensuri, paralel cu ruta de concurs, a persistat pe toate cele 3-4 ore de concurs. A fost înfiorător, îmi simţeam plămânii atârnând printre coaste, la propriu! Acum am avut foarte puţine maşini raportat cu 2011.
    Un alt exemplu de cum de fals se înţelege de pildă termenul de RESTRICŢIONAT este triatlonul din Braşov, unde se scria că pe urcarea Râşnov-Braşov se va restricţiona traficul, dar de fapt a fost ca pe DN1 duminica la ora 19 …. am pedalat la propriu printre maşini. Acolo nici organizatorii nu au ştiut ce înseamnă să afirmi că restricţionezi traficul pe o urcare de 10 sau 15 km, sportivii aşteptându-se să nu existe maşini pe banda de urcare, de exemplu, sau să aibă măcar jumate din banda de urcare liberă.

    1. 20/09/2013 at 17:10

      Multumesc Anca!
      Eu dupa explicatiile de la sedinta tehnica am crezut ca urmeaza sa fie oprita complet circulatia pe toate benzilem dar probabil nu am fost eu foarte atent. Oricum, cred ca ramane in continuare problema cu masinile, care am inteles ca au intrat pe traseul de alergare, precum si pietonii care nu erau nici macar restrictionati, traversand exact in momentul in care se apropia un ciclist de trecerea de pietoni.

  3. 20/09/2013 at 18:12

    Da, problema aceea ramane o problema, si eu am urlat la un moment dat pe bike, ca erau 2 turisti la probabil 20 m distanta si nu isi miscau fundul mai repede, in conditiile in care eu stiam ca pe-acolo °nimeni nu trece°. Si °problema° asta persista la fiecare editie, iar asta e mai putin de inteles, pentru un concurs cu asemenea pretentii, care se promoveaza cu atat de mult tam-tam peste tot.

  4. 20/09/2013 at 18:18

    Legat de masina aia de dimensiunea unei case, de pe dreapta: era parcata acolo de mai multe zile din ce mi s-a spus si posesorul nu era de gasit. Acum, organizatorul avea doua variante: 1. sa cheme o autoritate abilitata sa o miste din loc, dar nu stiu daca era parcata ilegal si atunci ar fi costat zero lei organizatorul, chemand pur si simplu o platforma de ridicat masini … chiar nu ma pricep la d-astea. 2. culmea corectitudinii ar fi fost sa mentioneze la sedinta tehnica si sa atraga atentia concurentilor ca exista un ditamai obstacolul pe traseul pe care promisesera sa-l tina liber. Nu stiu daca asta ar fi contat pentru concurentul care a intrat din plin in masina aia ….. Eu am considerat, in timpul cursei, ca trebuie pur si simplu sa fiu mai atenta pe-acolo si mi-a iesit :-). Chiar daca sunt vocala pe probleme de organizare, am totusi si o logica si o marja de toleranta, nu poti sa-l invinuiesti pe organizator de toate-toate nebuniile. Dar da, scapari mari cu circulatia pietonilor, desi acest aspect a fost mentionat clar la sedinta tehnica.

    1. 20/09/2013 at 20:11

      Personal consider ca astea sunt chestii care ar trebui sa cada in sarcina autoritatilor locale. Cand aprobi desfasurarea unui astfel de eveniment, ai grija sa fie toate lucrurile asa cum trebuie. Nu am pretentia sa asfalteze pentru concurs, dar sa dea o matura inainte si sa asigure cu forte de ordine traseul, precum si sa elimine eventualele obstacole… la Maratonul Vinului de la Urlati se poate, nu vad de ce nu s-ar putea si la altele. Mai ales ca mai pe la toate concursurile pe la care am fost primaria sau prefectura sau ambele sunt trecute ca parteneri ai evenimentului, dar din pacate de cele mai multe ori nu fac nimic sa merite acel titlu, cu exceptia aprobarilor.

      P.S.: in caz ca te intrebi de ce nu au aparut nici acum comentariile, de data asta ai folosit alta adresa de e-mail, si din cate observ si alt IP.

  5. 20/09/2013 at 23:35

    Felicitări și la cât mai multe concursuri de triatlon!

    Acum, dacă te-ai virusat, nu mai scapi de boală.

    1. 21/09/2013 at 09:35

      Mersi! Nu prea cred ca mai scap :))

Spune-ne parerea ta...